Joan Bosque

El taller del modelista naval

Benvinguts al taller del modelista naval.









Aquest blog preten ser un lloc de trobada on poder mostrar els models de qualsevol modalitat que s'està construint o que ja està construit i un lloc on compartir idees i projectes.



















divendres, 28 de maig del 2010

Proceso de construcción de un remolcador holandes



REMOLCADOR HOLANDES

Aquest remolcador, es un model construït amb materials molt simples, però, tecnicament requereix un coneixement tècnic avançat i que per sobre de tot va significar un camp d'experimentació on poder aplicar     tècniques que posteriorment hem van ser molt útils en la construcció de models molt més complexes. 

 La seva adaptació al mitjà aigua i la bella silueta quan navega són  inigualables.

El fet de disposar d'una forta estructura permet la instal·lació d'un motor de vapor de dos cilindres d'un pes considerable. Aquest model  esta propulsat per un motor elèctric alimentat per una bateria de 12v i 7 Ah.


La quilla, la falsa quilla i les quadernes estan construïdes amb  con contraxapat i les unions estan reforçades.




La coberta, consta de tres parts; una part cobreix tot el perímetre i les altres dos estan inserides  en l'espai interior; una cobreix la part destinada a l'allotjament del motor, la bateria i les "bocines" de les dos hèlices. L'altra cobreix l'allotjament dels mecanismes de control i els components electrònics.






Amb el casc ja folrat fins la base de la coberta, es pot apreciar la part superior de les quadernes i l'espai  reservat  per la col·locació de la borda. La borda consta de 2 peces (una per cada lateral, babor estribor) i tot i que el seu valor tècnic no afecta al centrat ni al tensat del vaixell, si que afecta al valor estètic i comporta un disseny difícil i una col·locació complicada.

El folrat del casc el vaig fer amb xapa de fusta de 3mm. de gruix, els vaig unir a la coberta, a les quadernes i a la quilla amb cola blanca de fuster i ho vaig reforça amb claus petits.
El seu disseny permet, tot i que la xapa només és de 3 mm. que el casc disposi d'una gran fortalesa  i generi  una navegabilitat formidable.

Per impermeabilitzar el casc vaig utilitzar una barreja de cetona amb  cola pegament "IMEDIO".








El seu nom es  FONDUCO en record d'un racó entranyable del port de la ciutat de Maó,  de l'illa Menorca. Les lletres estan fetes a mà i són de llautó.








Detall dels mecanismes de propulsió i de control.








Els timons són de doble accionament. A la fotografia encara faltava per col·locar  el doble timó. Les hèlices de la fotografia esteticament son molt boniques però són molt poc eficients navegant. A la practica s'han d'utilitzar hèlices de material plàstic.






Amb el doble timó ja instal·lat i amb les hèlices de material plàstic.





Detall de la cabina.









Animeu-vos a construir-lo. Gaudireu molt fent-lo navegar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada