Joan Bosque

El taller del modelista naval

Benvinguts al taller del modelista naval.









Aquest blog preten ser un lloc de trobada on poder mostrar els models de qualsevol modalitat que s'està construint o que ja està construit i un lloc on compartir idees i projectes.



















divendres, 28 de maig del 2010

Proceso de construcción de un remolcador holandes



REMOLCADOR HOLANDES

Aquest remolcador, es un model construït amb materials molt simples, però, tecnicament requereix un coneixement tècnic avançat i que per sobre de tot va significar un camp d'experimentació on poder aplicar     tècniques que posteriorment hem van ser molt útils en la construcció de models molt més complexes. 

 La seva adaptació al mitjà aigua i la bella silueta quan navega són  inigualables.

El fet de disposar d'una forta estructura permet la instal·lació d'un motor de vapor de dos cilindres d'un pes considerable. Aquest model  esta propulsat per un motor elèctric alimentat per una bateria de 12v i 7 Ah.


La quilla, la falsa quilla i les quadernes estan construïdes amb  con contraxapat i les unions estan reforçades.




La coberta, consta de tres parts; una part cobreix tot el perímetre i les altres dos estan inserides  en l'espai interior; una cobreix la part destinada a l'allotjament del motor, la bateria i les "bocines" de les dos hèlices. L'altra cobreix l'allotjament dels mecanismes de control i els components electrònics.






Amb el casc ja folrat fins la base de la coberta, es pot apreciar la part superior de les quadernes i l'espai  reservat  per la col·locació de la borda. La borda consta de 2 peces (una per cada lateral, babor estribor) i tot i que el seu valor tècnic no afecta al centrat ni al tensat del vaixell, si que afecta al valor estètic i comporta un disseny difícil i una col·locació complicada.

El folrat del casc el vaig fer amb xapa de fusta de 3mm. de gruix, els vaig unir a la coberta, a les quadernes i a la quilla amb cola blanca de fuster i ho vaig reforça amb claus petits.
El seu disseny permet, tot i que la xapa només és de 3 mm. que el casc disposi d'una gran fortalesa  i generi  una navegabilitat formidable.

Per impermeabilitzar el casc vaig utilitzar una barreja de cetona amb  cola pegament "IMEDIO".








El seu nom es  FONDUCO en record d'un racó entranyable del port de la ciutat de Maó,  de l'illa Menorca. Les lletres estan fetes a mà i són de llautó.








Detall dels mecanismes de propulsió i de control.








Els timons són de doble accionament. A la fotografia encara faltava per col·locar  el doble timó. Les hèlices de la fotografia esteticament son molt boniques però són molt poc eficients navegant. A la practica s'han d'utilitzar hèlices de material plàstic.






Amb el doble timó ja instal·lat i amb les hèlices de material plàstic.





Detall de la cabina.









Animeu-vos a construir-lo. Gaudireu molt fent-lo navegar.

dilluns, 3 de maig del 2010

Tea and wool clipper "CUTTY SARK"




La historia del “Cutty Sark” es la historia del comercio del te i de la lana. Si los clippers fueron los veleros mas rapidos. El “Cutty Sark” fue la mas rápida de todas las maquinas de cortar el viento que se construyeron.

Las vidas de algunos barcos son como la de algunas personas, pero algunos barcos tienen en su haber aventuras que son más románticas y emocionantes que las inventadas por ningún novelista. La vida del “Cutty Sark” es seguramente el ejemplo mas evidente.





Los clippers americanos mas conocidos son; El Flying Cloud; el Glory of the Seas; Herald of the Morning; Eagle Wing; Neptune's Car;  Westward-Ho; Winged Racer; Seaman's Bride; Dashing Wave.




Australia disfruto de los clippers; Red Jacket; Champion of the Seas; Qeen of the Colonies; Chariot of Fame; Fiery Star; Dawn of   Hope.


British tea clippers; Lord of the Isles; Crest of the Wave; Spirit of the Age; Fiery Cross; Flying Spur; Belted Will; Forward-Ho; Coral Nymph.                                                                                                                




                                                                                 
Durante los años en que estuvo operativo tuvo a los capitanes siguientes: Captain George Moodie; Captain F.W. Moore; Captain J.S. Wallace; Captain E. Moore; Captain R. Woodget; Captain Holmes; Captain     Bruce; Captain Bully Hayes; Captain Frederic V. Sousa; Captain W.E. Tiptaft.                                          










San Juan Nepomuceno

El navio San Juan Nepomuceno, formo parte de una serie de 6 navios y 4 fragatas que se construyeron debido a la necesidad, que tenia el gobierno español de la epoca, de una innovación tecnologica del diseño y de la construcción de navios de guerra. Inicialmente el modelo a emplear fue el ingles, pero, posteriormente este fue modificado por el frances y fue con este estilo con el que fueron construidos estos navios.








El San Juan Nepomuceno, a las ordenes de Churruca, participo en la batalla naval de Trafalgar, en el año 1805. Sin ningun genero de duda fue uno de los grandes buques que ha tenido España.





Inicialmente disponia de 70 cañones, pero posteriormente fue modificado y fue dotado con 74 cañones. Los cañones de la primera cubierta eran de  24 libras y habian  28 piezas.